Gastroskopi

Imorse var det dax.. Gastroskopi, hur det nu stavas, bland det värsta jag utsatt mig för TRE GÅNGER! Första gången helt utan lugnande! Eh,, hur i helsike gick jag med på det?? Andra gången med lungnade. Underbart! Eller ja, jag sov typ så kommer inte ihåg så mycket. Och idag för tredje gången skulle jag självklart ha lugnande igen, bara det att läkaren var lite väl ivrig att få köra ner slangen i halsen på mig. Sköterskan hade knappt satt dit nålen i armen på mig och sprutat in lite lugnande innan han var där med slangen och ville in. Haha det där lät lite fel men ni fattar. Och jag tittade förskräckt på sköterskan och sen på mamma som sa att "hon fick ju faktiskt två doser förra gången". Ja okej då, så fick jag en till dos. Men sen kunde de inte hålla sig längre utan tröck ner slangen i halsen på mig innan det lugnande hade börjat verka!! Så jag var vaken vid allt det hemska och somnade när de skjusade ut mig i sjukhussängen. Hade någon dött av att vänta en minut tills det lugnande hade verkat? Läkaren trodde nog det iallafall. Ja ja, fick ju en god tupplur efteråt. Och sen var det här den allra sista gången jag gör en gastroskopi! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0