Dag 8

Pinsammaste jag någonsin gjort:
Finns ju rätt många historier att bjuda på i det här arkivet. Tyvärr så förträngs många av dom, som tur är. Men en pinsamhet poppar alltid upp i minnet:

Det var en av mina första terminer på dansen. På den tiden vi höll på i Folketshus tillsammans med mina barndomsvänner som sedan slutade allihopa förutom jag. Jag minns att vi satt i ring och skulle precis börja så jag hade ställt mig upp. Min kompis bredvid ville ha hjälp upp och för att få min uppmärksamhet drog hon i mina byxor. Såklart satt inte byxorna så bra, så vad tror ni hände? Jo dom föll ner till marken. Och där stod jag, med neddragna byxor, framför en hel dansgrupp som stannade upp och kollade allesammans på mina ill ORANGA trosor som jag hade satt på mig denna hemska dag (varför?) varför just dom? Jag hade väll kunnat sätta på mig ett par fina iallafall? På ett par sekunder förstod jag vad som hade hänt och drog snabbt upp mina byxor och fräste åt min kompis som försökte säga förlåt under hennes skrattattacker. Jag tror jag dansade vidare sen, med en stor klump i magen, varför händer det alltid mig?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0