Nu är det slut!

Efter ett evigt velande fram och tillbaka har jag nu bestämt mig. Jag ska sluta gå och göra naglarna. Varför? Nedan delar jag upp det i för- och nackdelar:

Fördelar:
Behöver inte klippa, fila eller måla naglarna själv.
Behöver inte oroa mig att färgen ska försvinna efter en dag.
Händerna ser fina och välvårdade ut.
Naglarna kan förvandlas till vilket mönster som helst som man önskar.
Naglarna går inte av lika lätt.

Nackdelar:
Kostar pengar.
Är svårt att knäppa upp knappar och knäppa på knappar (Någon som förstår vad jag menar där? haha)
Får nå förbaskat ont i hela fingret om jag slår i nageln! (som igår tillexempel, AJJ!)
Har svårt att öppna läskburkar och knäppa av säkerhetsbältet i bilen.
Drygt när nageln släpper och håller på att ramla av. (Då blir man handikappad på det fingret)


Sedär. För- och nackdelarna är lika många. Därför jag haft en sån beslutsångest. Men i slutändan kände jag ändå att kostnaden av pengar väger tyngst. Pengar som jag istället planerar att lägga i en reskassa eller spara tills vi flyttar till en ny fräsch lägenhet! Kommer sakna er så mina små naglar! <3


Bye bye.

Kommentarer
Postat av: Zandra - sminkblogg

Vill du vara extra fin någon helg så finns ju alltid lösnaglar som man klistar på själv ;D <3

2011-02-22 @ 23:15:30
URL: http://zandrassmink.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0