Dan före födelsedan

För 5 år sen:
Fyllde jag 16 år. Sålde min moppe och för pengarna köpte jag en cykel och började gå och röra på mig mera. Jag började ta dansen på större allvar och ville träna mer än en gång i veckan. Jag slutade högstadiet och under sommarlovet gick jag ner väldigt mycket i vikt. Till hösten började jag gymnasiet och gick samhäll med inriktning media. Jag minns mig själv som en lite udda person med stora tröjor blekt ansikte och ingen humor. I december åkte hela familjen på semester i Thailand över jul och nyår. Jag klagade hela tiden att jag frös i 39 graders värme?!

För 4 år sen:
Fyllde jag 17 år. Fick inte fortsätta dansa för att jag var för smal. Skrev då in mig på kristallen dagen efter. Gick där några månader och blev frisk. Jobbade på Mcdonald´s i Valbo under sommaren. Åkte på Bounce summer camp. Började 2:an på gymnasiet. Kom dit som en ny person efter sommaren. Skrattade och hade riktigt roligt med mina klasskamrater. Började dansa lite på en dansskola i täby utanför Stockholm. Pappa skjusade mig fram och tillbaka. I November gick pappa bort efter att hans hjärta plötsligt stannade. Han hade en vecka tidigare drabbats av en hjärtinfarkt men "friskförklarats" och fått åka hem. I samma veva fick jag halsfluss. Julen minns jag inte så mycket av det året.

För 3 år sen:
Fyllde jag 18 år. Festade mycket med mina kompisar, gick på krogen. Började dansa jazz på Uddans. Mamma blev dålig och gick ned hemskt mycket i vikt. Min farmor opererade sitt knä och fick komplikationer. Även hon rasade i vikt. När jag var med och tävlade i SM i street det året kom jag på delad 10:onde plats med några andra. Det blev min sista tävling. Under sommaren åkte jag, Ida och Emilia till Bulgarien och hade tokroligt! När vi kom hem hade de andra redan börjat 3:an. Ville föddes i September, på samma dag som brorsan hehe. På julen var vi alla hemma hos mamma och firade.

För 2 år sen:
Fyllde jag 19 år. Tog student. Sommarjobbade på Furuvik. Träffade Rickard. Började jobba på dansen! Flyttade hem till Rickard. Började jobba på k-rauta. Firade sista julen hemma hos mormor. På nyår var vi ett gäng och åkte skidor uppe i Järvsö.

För 1 år sen:
Fyllde jag 20 år. Kan inte ljuga och säga att jag inte längtade. Gick på systemet första gången. Hade 20-årsfest. Fikade med danstjejerna. Jag och Lisa började coacha tävlingsgruppen. Jag åkte på en hemsk urinvägsinfektion och blev inlaggd på sjukhus. Jobbade på k-rauta under sommaren. Dansen drog igång men terminen gick alldeles för fort. December kom. Rickard tog med mig på en hemlig resa till sina föräldrars stuga. Vi alla firade jul hemma hos mamma.

Och imorgon fyller jag 21!!!



Kommentarer
Postat av: Lisa Brändström

söt-hjärta! Nu blir du myndig i USA ;) haha

2011-02-02 @ 23:43:55
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/
Postat av: Bella

Vilket bra inlägg :)

2011-02-11 @ 19:35:26
URL: http://isablund.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0