C-medlem i SDR!!

Hej igen!

Har inte kunnat blogga någonting de senaste dagarna då jag varit borta i Eskilstuna på dansutbildning. Eller assistentutbildning som det kallas.

Min underbara mamma ställde upp och skjusade mig och Jennie till danskolan Let´s move i Eskilstuna. Och stannade även kvar och sov över med oss på det urmysiga hotellet "lilla hotellet" (Vilket var ett mycket passande namn) som låg mittemot danskolan.

Vi var fem stycken som deltog i utbildningen varav tre tog sin examen. Första dagen pratade vi länge om vad SDR (Sveriges danspedagogers riksförbund) är för slags organisation, och gick igenom hur man lägger upp en lektion för nybörjare respektive fortsättning avanccerad. Sen blev det lunch en timme, och jag, Jennie och en söt tjej vid namn Cecilia promenerade en kort bit till en pizza restaurang, som hör och häpna! HADE GLUTENFRI PIZZA :D haha. Han som hade restaurangen sa till mig: -Om du gillar detta, berätta för alla du känner! Och skriv om oss på Facebook! ;)

Efter att pizzan jäst ett litet tag i magen fortsatte vi med utbildningen och fick dansa med en av lärarna på Let´s move innan det var dags att få träna på varandra att lära ut en lätt koregrafi som vi förberett. Jäklar vad nervös alla var! Hahaha, helt plötsligt kollade alla ner i golvet, rädda för att möta varandras granskande blickar, samtidigt som man kämpade med att inte stamma när man lärde ut stegen. Maria, som var vår examenator satt brevid och skrev ner lite tips.

Klockan fem var det slut för dagen och vi knallade över gatan till vårt hotell där mamma hade checkat in oss redan. Sedan hämtade vi hem lite kinamat och satt och njöt av det i hotellets hemtrevliga kök. Jag och Jennie bestämde oss för att gå över till danskolan igen och träna lite till inför morgondagens examination.

Sen var det dax för dagen D, hehe. Nej då allt gick jätte bra för mig på examinationen. Fick lära ut min lätta respektive svårare dans på urgulliga elever från dansskolan. Maria sa att hon inte hade något negativt att säga, så det kändes otroligt skönt! Det som mer var härligt att höra var att hon sa att jag verkligen passade i det här yrket, och att det var det här jag ska hålla på med. Kan inte beskriva glädjen att få höra de orden efter denna vårtermin då jag tvekat som mest över vad jag ska göra.

Glada och lättade satte vi oss i bilen och åkte hem mot Gävle. Som vi hade sett fram emot denna stund jag och Jennie! Haha. Är så tacksam över att vi hade varandra, som stöttade och som man kunde dela sin oro och nervositet med! Tack, tack, tack! Just nu dröjer det nog ett bra tag innan jag är villig att gå igenom detta igen. Men såhär i efterhand när man vet att det gick så bra som det gjorde, så tyckte jag ändå att det var fantastiskt kul!


C-medlem i SDR!! :D

Kommentarer
Postat av: Lisa Brändström

Tjhoo, förstod att du skulle dominera :) Grattis igen!!!

2011-04-04 @ 21:18:44
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0