Telefonskräck

Jag blir alltid lite nervös när jag ska ringa till folk jag inte känner, eller inte känner så bra. I huvudet går jag igenom vad jag ska säga och sitter och övar för mig själv innan jag slår numret. Haha, lite små töntigt sådär. Men för mig känns det bättre om jag kan se människan jag pratar med. Uttryck kan säga mer än ord ibland. Är inte alls lika nervös att prata med en okänd person om jag gör det face to face.

Kommer ihåg från min tid på donken, när det var dags att stå i driven (drive in) så var det alltid lika obehagligt. Tänk om jag hörde fel på kundens beställning och allt blev kattskit. Man vet ju själv att som kund vill man ha det rätt och riktigt på engång. Näe tyckte mycket bättre om att stå framför kassan för då kunde jag se kundens uttryck och gester om jag inte hörde vad han ville ha. Tror att jag alltid haft svårt för att koncentrera mig på vad andra människor säger. Speciellt när det hänger på att jag måste höra vad de säger!

Nu har jag suttit och ringt minst fem gånger till "Mina naglar" men dom svarar inte. Vill bara få boka tid och ha telefonsamtalet överstökat nångång, hehe. Sen hänger min pekfingernagel löst nu också :(


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0