Så var man tvungen att äta igen då..

Hemma från gymmet! Står och lagar pasta och köttfärsås. Magen får vila lite ifrån korv, köttbullar och makaroner, typ tråkigaste maträtten som finns! Jag och Ida satt och prata lite recept och maträtter på gymmet (tantåldern kommer verkligen smygandes in på en utan att man anar det haha) och det finns ju verkligen hur mycket gott som helst som man kan laga. Om man nu kan laga mat vill säga.. Jag ligger så lågt på laga-mat-skalan att jag tillhör den där lilla gruppen i botten som till och med bränner maten i micron! Det är så illa att det ända goda jag lagat är tacos. Hur svårt är det liksom? Stek köttfärs, häll i pulver, tillsätt vatten, rör om, KLART! Till och med en 7-åring (kanske smart 5-åring) klarar av det.
En gång när jag skulle baka en tigerkaka, hade jag först i angivet bakpulver. Men sen när jag skulle ha i vaniljpulver råkade jag ta fel, och tog bakpulver igen istället. Och vaniljpulver är ju så gott tänkte jag, så hällde ju i lite extra för smakens skull. Det brändes i hela strupen när vi provsmakade kakan sen. Och magen svällde ju upp som en ballong. Haha!
Näe jag ska nog hålla mig borta från köket.. Men tänkte ändå bjuda på ett litet recept som omöjligt kan misslyckas! För er som vågar prova ;)

Pasta med ost och skinksås
Pasta
1 förp. Keldas ostsås
Skinka eller kassler

Koka pastan. Värm upp ostsåsen i en kastrull. Skär skinkan/kasslern i småbitar. Tillsätt det sedan i ostsåsen. Blanda ihop sås och pasta. Servera!




Typ sådär inbillar jag mig att det ska se ut! Dax för dusch nu, sen blir det iväg till underbara dansen <3

Kommentarer
Postat av: Phillipjenny

Greetings from Arlington, Texas! Nice site!

2011-11-17 @ 10:10:35
URL: http://phillipjenny.blogcorporate.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0