Kampen om sömnen

Yes jag vann över byggarbetarna som roar sig med att såga, borra och allmänt störa allmänheten tidigt på morgonen, och såklart alldeles utanför sovrumsfönstret. Tio i åtta satte dom igång en såg, kan ha varit en slipmaskinen, och väckte lilla mig som var på tok för trött för att gå upp. Men några minuter senare tystnade maskinen och jag såg min chans att somna om. Dock bara i en halvtimme då dom bestämde sig för att dra igång borrmaskinen, det vore en bra idé! Nära var jag att ge upp för den där borrmaskinen men ögonen hade ännu lite kämparglöd kvar och lyckades tillslut att falla till sömns. Vaknade upp igen tack vare den fördömda maskinen, nu borde jag ändå inte kunna vinna några minuters sömn över byggarbetarna tänkte jag. Men ack så fel jag hade, vaknade upp halv elva utan några hemska maskiner som störde, och kände mig mer utvilad än jag gjort på flera veckor! Nice

Nu är i frukosten i magen och senare idag blir det stan med Karin och Ida. Kan hända att jag ger mig på en lång promenad i solen idag. Får se vad halsen säger..








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0