8 september

Godmorgon!

Jäklar vilket magknip jag fick igårkväll när jag skulle hoppa till sängs. Har fått medicin av mamma som jag ska ta för magkatarr och så. Men jag och piller har svårt att komma ihåg varann.
Idag har jag kläder som vill bli rena, men det känns som det är fel dag att ställa sig i tvättstugan.. Först lär jag få tag på Lisa som ska hjälpa mig med privatlektionen jag ska ha med Jennifer, Sara, Kajsa, Madde, Linnea, Johanna och Emmas grupp kl halv fyra idag. Sen frågade Emelie om vi inte skulle ta en lunch tillsammans och det skulle vara mysigt, så tråkigt att själv nuförtiden när Rickard jobbar.
Kanske ska gå ner i tvättstugan och kolla om det finns någon tid imorn, eller på fredag? Fast med vårt skitsystem lär det ju inte finnas nåt försen om två veckor minst! Vi har som en kalender där man får skriva upp vilken dag man vill tvätta. Sen finns det regler också som vissa personer inte följer!! Man får tillexempel inte boka flera tider i taget! Men ändå är det en korkad person som bokar minst tre i veckan vilket leder till att alla andra blir rädda för att dom inte ska få någon tid och börjar boka in flera för att vara säker. Inte får man heller boka heldagar på helger, men det skiter hon i också! Anledningen till att jag blir så irriterad är för att en gång när jag och Rickard skulle boka tvättid (båda hade jobbat väldigt mycket den senaste tiden och ingen hade haft tiden till att tvätta på väldigt länge) så fanns det ingen tvättid försen 3 veckor senare!! Så vi fick gå omkring i äckliga otvättade kläder så länge bara för att någon annan inte kan följa reglerna! Så nu måste man planera långt i förväg när man ska hinna tvätta. Och sen visar det sig att det kanske inte passar att tvätta den dagen man tänkt (som idag) så då är man tvungen att vänta 3 veckor till med att tvätta!

Grrrrrrrr..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0