Räddad från ångest

Skrev inget igår då hela dagen bestod av jobb, sen bio och tillsist ett djupdyk ner i sängen! :)

Blev väckt strax efter 7 av att k-rauta ringde och ville att jag skulle jobba. Trots att jag var nyvaken lyckades jag komma ihåg att jag hade tid för att göra om naglarna, och att hon debiterar hela beloppet om man ställer in mindre än ett dygns förvarning. (Nu var det bara tre timmar kvar tills jag skulle dit) Så jag tackade nej och förklarade varför jag inte kunde och återgick till kudden igen.

Men kroppen ville inte finna sig till ro utan vred och vände sig i ångest för att jag tackat nej till jobb. Så typiskt att det ska vara något ivägen när dom äntligen ringer. Helt plötsligt när jag låg där i min ångest kom det som en blixt genom huvudet. Vänta nu! Visst skrev hon att jag hade tid den 26e? Och hur kan det var det datumet idag när det var den
23e i lördags? Jag flög upp och röck tag i iphonen. Mycket riktigt det var den 26e hon skrivit och efter att ha slängt ett snabbt öga på kalendern såg jag att det var den 25e idag! Jag hade tagit hel fel på dagarna och ringde snabbt upp k-rauta och sa att jag kunde jobba i allafall. Puuuh vilken tur! Snacka om vilken ångest man fått om man gått ner till salongen vid kl 10 som det var sagt och sen insett att man både gått upp i onödan och att man missat jobb och pengar tack vare sitt misstag. Uscha!



Nu ska jag iväg och göra naglarna i allafall!

Kommentarer
Postat av: Lisa Brändström

Vilken tur att du kom på det! :) Hoppas naglarna blev fiiina :)

2010-10-26 @ 12:21:26
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0