Oktober

Okober redan. Har ju vart det några dagar nu men ändå. Dags att leta fram alla varma kläder för snart blir kylan inte nådig. Frysa hör till dom obehagligaste sakerna som finns. Jag har så otroligt dålig blodcirkulation i händrna, så på vintern, fast vantarna är på, så blir jag så kall om fingrarna att de förvandlas till kritvita pinnar, sen lilla, sen blå. Därefter kommer svart, men då är jag nog tvungen att amputera dom, hehe. Näe vintern kan vara jobbig. Fast man har tio kilo kläder på sig så riskerar man att tappa tår och fingrar för att det är så kallt. Men samtidigt är det så mysigt på kvällarna när man får tända ljus och mysa under en filt i soffan, medan snön lyser upp utanför fönstret. Julen är ju helt klart högpunkten, efter den kan det gärna bli sommar igen för min del.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0