Otålig?

När jag var mindre trodde jag att tålamod var en av mina bra egenskaper, tillskillnad från min bror som tröttnade lätt på vissa lekar eller spel. Men nu har jag kommit fram till att det är precis tvärtom! JAG ÄR OTROLIGT OTÅLIG! Iallafall när det kommer till vissa saker. Jag är en person som vill se resultat direkt. Gärna sekunden efter. Om jag:

  • Går till gymmet vill jag helst se musklerna forma sig direkt på löpbandet.
  • Är jag hungrig vill jag ha mat genom att bara knäppa med fingrarna.
  • Aldrig gjort en sak förut, vill jag vara bäst på det utan att ha tränat.
  • Blir jag sugen på att åka utomlands vill jag boka biljett redan samma dag och åka morgonen därefter.
  • Ska möblera om vill jag kunna gå på Ikea och ta med mig allt jag vill ha hem.
  • Skulle vilja ha längre och vackrare hår får det gärna växa gro till det över en natt.

Fy så bortskämt det låter. Men jag är inte bortskämd. Jag förstår ju att det inte funkar så, och att man inte kan få allt man vill ha. Men när saker inte händer på momangen blir jag otålig och lite nedstämd. Jag vill ju att allt ska hända nu. Nu, NU, NUUUUU! Tänk vilken härlig känsla man måste få när man når sitt resultat efter mycket tid och slit! Men det är så lätt att tröttna på vägen dit..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0