Morotsmarodören Sabina

Åh vad jag tycker om morötter! Så söta och goda i smaken, rikliga på bra vitaminer som Kalium, A-vitamin och karoten. Har redan satt i mig en portion morötter som skulle kunna ge middag åt en familj på 5 pers. Visste ni att man kan bli gul av morötter? Gissa en gång vem som lyckats bli det? SVAR: JAG!! Hahaha. Det syntes bäst i mina handflator och läkaren trodde först att det var någon form av näringsbrist. Men sen när mitt morottsintag blev känt så förstod vi att jag nog måste tagga ner lite med morötterna. Läste på en hemsida nu om att det är färgämnet karotin som finns i morötter som gör huden gul, vid en överdriven konsumtion av morötter - över fyra per dag. (Oups! Den gränsen redan spräckt, hehe) Rickard som säger att han tycker jag är så fin när jag får gyllenbrun hud på sommaren. Undra om han känner likadant om jag skulle bli gyllengul?


 


Kommentarer
Postat av: Linda

SEn om man äter mycket morötter och tomater oxå eller typ tomat dricka..då blir man orange ist :D

2010-11-09 @ 14:41:23
Postat av: johanna

hahhah vad härlig du är Sabina! :D

2010-11-10 @ 21:36:43
URL: http://johannastahlenberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0