Från bloggarkivet del III

Har suttit och gått igenom lite inlägg i bloggarkivet. Alltid kul att läsa saker man skrev för några år sen, haha. Hittade detta som är en bra beskrivning på hur kass jag är på stavning ibland ;)



Jag är så sjuuuuuuukt sjukt dålig på att stava!! Helt ärligt, det är fan pinsamt! Jag går sista året på gymnasiet men kan inte stava till ord som man lär sig i femman!! Samtidigt så har jag svårt att betona vissa ord så dom får helt fel betydelse. Tillexempel arackbollar (hur de nu stavas? dö bokstäver dööö!!) säger jag arak till (typ som landet irak fast med a) egentligen ska det ju vara kort betoning på a:na har jag lärt mig nu, då de skrattade åt mig när jag frågade om det var en arakboll hon åt och visst är det rom i dom? (jag sa ordet rom som staden rom låter, inte som drycken rom vilket jag menade)

Sen idag blev jag helt förskräckt när jag läste att maten var inställd på klassrumsdörrn :O
Som tur var var det ju inte så utan det var en lycklig klass som slapp matten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0