Work, work

Hemma! Utbildningen ledde till en 8-timmars jobbdag på k-rauta. Fick vara på loggistiken idag och plocka lite. Men sen så lämnade dom mig ensam där från 18 till stängning. Det kändes ju lite dumt. Att sätta varuhusets okunnigaste blondin där. Men det gick bra trots allt. Förutom när jag nästan välte en stege, höll på att få nånsorts slangmanik i huvudet, och när jag hade ett sånt stort problem med att klämma in en pall emellan en annan, och Eva bara puttade lite lätt med foten på pallen som var ivägen och sa: Kan du inte bara göra såhär då så får du väll in den. Jo, sa jag. -Ehm trodde inte den var så lätt. Dum som jag är antog jag att pallen var tung som bly -.-
Men sen så hjälpte jag ändå en kund som behövde en list till ytterdörren som drog kallt där nertill. Fick han till att köpa en brun tätningslist och sen en häftpistol att häfta fast den med, trots att klister medföljer.
-Det där blir nog bra de, sa jag. Tätningslist + häftpistol, det måste vara en bra sambandsförsäljning. Lärde mig något av utbildningen iallafall, hehe. Så nu sitter jag här med en trasig nagel och upptäckte nyss ett sår på armbågen. Men ingen annan skada skädd iallafall, hoppas jag ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0