Min helg

Gud vilken härlig helg jag har haft. Vi tog bilen ner? upp? skitsamma, till Rickards föräldrars stuga i järvsö. När vi kom dit var det knappt tio grader i stugan, så efter vi satt igång alla element och så kröp vi ned under en massa täcken tillsammans. Sen på morgonen när vi vaknaden hade temperaturen höjts till 23 grader inomhus, skönt. Efter frukosten klädde vi på oss vinterkläder, som jag hade blivit påmind flera gånger att inte glömma ;) och tog sen bilen och åkte iväg. Vart vi skulle fick jag inte veta försen vi svängde in mot Järvzoo! Perfekt dag att åka på. Solen sken, mycket snö ute och lite folk. Vi såg renar, rådjur, älgar, nån sällsynt oxe m.m. Vi hann precis upp till vargarna när det var dags för matning och dom sprang omkring som galningarn. Undra om inte fotograferna som var på plats var ännu vildare då de sprang fram och tillbaka med sina gigantiska kameror och stativ för att få bäst bild. Sen var det fjällrävarnas tur att få mat, så söta! Och efter det järvarna! Och sist var det dags för lodjuren, så coolt att få se djuren på så nära håll. Och i verkligheten! Men gud vad kall vi blev om fötterna. Jag små sprang ner till entrén medans Rickard gled då hans skor är så hala. Sedan besökte vi en julmarknad, men det var inte så mycket att se. Jag köpte lite knäck, älska! Och Rickard några läskiga chips, haha. Magen började kurra så då bestämde vi oss för att ta en tripp över till ljusdal som är en lite större stad än Järvsö. Väll där tog det en stund innan vi hitta en restaurang att äta på, fattar inte hur folk klarar av att bo sådär ängsligt? Usch och fy! En restaurang hitta vi, äkta look alike church street! Fast godare mat och bättre portioner. Haha vilket långt och utdraget inlägg det blev, ska försöka avsluta det kort ;) På kvällen blev det vin, spel, choklad, chips och mys i stugan. Snipp snapp slut!


Älskling dammar av bilen ;)

Järvzoo

Trevlig syn. Stackars kanin..

Renar

Vargarna förberedder sig på mat. Där hade jag inte viljat hoppa ner.

Grrr..

Fjällräv.

Järv. Orkade inte ta bilder på alla djur. Frös häcken av mig ;)

Utsikt från skidbacken som låg alldeles intill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0