Drömvärld

Just nu har vi ett Harry Potter-maraton hemma här. Älskar dom filmerna. Men hatade verkligen allt som hade med Harry Potter att göra när första böckerna kom ut. Berodde nog på att jag då var placerad (ja vi hade tvångsplaceringar i mellanstadiet) vid samma bord som hela skolans Harry Potter nördar satt vid. Ååh vad allergisk jag blev mot trollstavar, osynlighetsmantlar, och trolldomar. Eller det var nog mer att jag störde mig på att dom verkligen trodde på allt det där fanns, att de bara väntade tills brevet från Hogwarts kom liksom. Så töntigt tyckte jag då. Men nu när jag ser filmerna, och har läst alla böckerna (ja jag erkänner att jag faktiskt skämdes för det ibörjan, töntig och osäker som jag var), så känner jag likadant. Jag önskar verkligen att hela den där världen finns! Tänk vad mycket mer roligare och spännande verkligheten skulle vara. Eller varför inte gå in i en sån värld när man sover, som jag och Rickard prata om här om dagen. Att man lever ett vanligt svenssonliv typ på dagen och sen på natten blir man Harry Potter! Haha. Ända sen jag var liten har jag drömt om att bli något stort, magiskt och speciellt. Det kanske inte är försent att få ett brev från Hogwarts...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0