Mammor och deras onödiga gnäll

Morsor kan verkligen ödsla onödig energi på att klaga på saker..

Som min mamma tillexempel. Varje gång jag inte tagit i posten då jag kommit först hem dundrar hon in och skriker klagande varför ingen har tagit in posten? Då har hon alltså gått hela! omvägen till postlådan bara för att kolla om vi tagit in posten och blivit sur när hon upptäcker att hon måste ta med den in. Men hallå! Skulle man inte bli förbannad om man nu tagit sig tid till att gå hela! omvägen till postlådan och funnit att det finns inget däri. Någon har redan varit där. Då har man ju ödslat en liten bit av sin dyrbara tid för att upptäcka att man gått till postlådan i onödan. Så jag förstår inte varför hon klagar? Hon borde istället bli glad att hon har en dotter som har funderat tillräckligt mycket på det här, och därför "glömmer bort" att hämta in posten så att hennes söta lilla mamma inte behöver gå i onödan ända fram till postlådan :)

Kommentarer
Postat av: Zandra

HÖRRU!!! oftare uppdatering, Tack :D

2009-05-06 @ 21:25:34
URL: http://zandrajansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0