Grundlurad

Psykiska störningar kan verkligen luras. Man tror att ens tankar och beteende är normalt, men när man öppnar upp sig för någon som anses vara fullt frisk och alltid varit det, känner man sig plötsligt grundlurad.

Efter att ha samtalat med min mamma gick det upp för mig att det nog inte är till det normala att få ångest efter att man ätit. Man går nog inte omkring och ältar, tänker i evigheter  fan jag bode nog inte ha ätit det där, eller så mkt! Och planerar sen nästa måltid. Inte heller jämför man väll va de andra äter eller mängden på deras tallrik? Fast man vet vad man är sugen på står man där i flera minuter och väger vad som är "bäst" att äta, gör verkligen inte alla det? Min mamma bara kolla på mig och lät: Ööööööh, näe Sabina!

Jag trodde verkligen att jag var frisk från min ätstörning,så långt det går iaf, men tydligen har jag blivit förd bakom ljuset. Inte ens mig själv kan jag lita på..

Kommentarer
Postat av: bella

Men kan man någonsin bli helt frisk från en ätstörning? Frågan är om man kanske bara lär sig det rätta ätbetéendet, i stället för att ha det naturligt som alla andra. Grymt jobbigt måste det va iaf :(

2009-05-30 @ 15:04:37
URL: http://isablund.blogspot.com
Postat av: sabi

Vissa säger ju att man kan det. Att vara frisk innebär att kunna öppna skafferiet och ta det du vill ha och är sugen på. Istället för att stå och diskutera med sig själv vad man bör eller inte ska äta. Inte heller har man ångest lika lätt tror jag, efter att man ätit. Och inte granskar man innehållsförteckningen eller räknar kalorier. Ingenting är ju omöjligt. Men man brukar ju säga att en alkis aldrig kan bli en "normal" drickande person, utan en nykter alkolist. Samma sak är det med ätstörningar tror jag iaf.

2009-06-01 @ 18:55:33
URL: http://sabinalouise.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0