Det här med positiva tankar om sig själv

Sen en månad tillbaka ungefär har jag börjat med övningar som ska få mig att tänka positivt och börja gilla mig själv, och redan nu har jag börjat märka resultat. Som tillexempel idag, mensdag och allting så hormonerna var inte direkt på topp humör när jag körde hem från träningen. När jag var inne i min depression trodde jag att det var helt normalt att önska livet ur sig minst två gånger per dag och att alla önskade sig det. Men nu när självmordstanken kom hann den inte ens börja på andra stavelsen försen jag tänkte: NEJ nej nej! Jag vill inte ta död på mig! Jag kände ändå att jag bara måste få gråta tills tårarna tog slut så jag körde snabbt som attan hem för att slänga mig i duschen där ingen kan se om man varit ledsen. Men när jag stod där och var beredd på att välkomna tårarna kom dom inte! Utan istället kom dom där bra, positiva tankarna upp. Vad är du ledsen över egentligen? Du är faktiskt bra! Ingen annan är varken bättre eller sämre än du så varför ska du stå här och böla? Jag behöver inte längre gråta och känna mig som sämst i världen för att det sen ska kännas bättre. Nu när de här bra tankarna kommer automatiskt är det som om jag har ett vapen som skyddar mig från att må så där onödigt dåligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0